
Dismančata
Dlouholetí vedoucí Dismanova rozhlasového dětského souboru ve své knize mapují především období svéh...
Pedagogické diagnostikování je zakotvené v RVP PV jako nezbytný nástroj pro vyhodnocování a plánování pedagogické činnosti.
Záměrem publikace je pomoci ředitelům a učitelům hledat a vytvořit takové podmínky, aby pedagogická diagnostika byla nápomocná individualizovanému přístupu k dětem, jejich potřebám, zájmům, vývoji a vzdělávacím pokrokům.
V úvodních kapitolách kniha nabízí krátký teoretický rámec s akcentem na dynamickou diagnostiku, diagnostické nástroje dostupné na trhu a informace k diagnostickému portfoliu.
V praktické části publikace jsou zveřejněny rozhovory se zástupci tří mateřských škol, kteří popisují, jakým způsobem je na jejich pracovištích realizovaná pedagogická diagnostika, kdo se na ní podílí, kde a kdy je prováděna.
Na konci praktické části najdeme ukázku realizace pedagogické diagnostiky v mateřské škole. Obsahuje mimo jiné vstupní dotazník o dítěti nastupujícím do mateřské školy, ukázky záznamových archů o dítěti pro učitele a diagnostické a sebehodnotící portfolio dítěte.
Publikace osloví nejen současné a budoucí učitele a vedoucí pracovníky mateřských škol, ale i školní psychology a speciální pedagogy. Současně by mohla zaujmout i rodiče, kteří chtějí lépe porozumět výchovně vzdělávacímu procesu v předškolním věku.
Uživatelskou recenzi mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé
Přihlásit